Årets 17. mai arrangement i Kroken, foregikk i vekslende vær, men med godt oppmøte i toget.

Barn fra skolene sang «Norge i Rødt Hvitt og Blått»
![]() | Svein-Erik Pettersen ledet arrangementet på Krokelvdalen skole. Neste år håper han at noen andre kan ta på seg ansvaret for å lede 17. mai komiteen. |
![]() | Sigrid Mogård-Jansen holdt tale for dagen. |
![]() | Kaptein Jøran Dehlin Sivertsen holdt talen ved minnesmerket hvor vi mintes åtte nordmenn som ble skutt her under krigen. Det står åtte steiner rundt minnesmerket. Sju av disse er hentet fra Arnøya og den siste fra Tromsdalen, stedene mennene kom fra. |
![]() | Talen ble avsluttet med at det ble nedlagt en krans og Sivertsen gjorde honnør mens korpset spilte. |

Flaggborg under talen ved minnesmerket, hvor toget i Kroken har sin endestasjon hver 17. mai.
I år var det første året hvor lyden ble besørget av nyinnkjøpt lydanlegg, eid av Kroken og Omegn Bydelsråd.
Feiringen av 17. mai og andre arrangementer krever stor frivillig innsats. To av dem som i år stilte opp var vår faste lydtekniker, Are Kristoffersen (til høyre) og Roger Dahl (til venstre) som noe uventet ble teknikerassistent under årets 17. mai..




